Två hästar

Blev ingen smörjning idag för min kusin frågade om jag kunde rida Nathelle och självklart ställde jag upp!
Red lite allmänt i paddocken, ville få henne mjuk och igenom. Tyckte jag lyckades väldigt bra, hon lyssnade bra i alla samlingar samt ökningar, bytena funkade och hon var jätte mjuk och fin i sidorna.
Hon stack iväg några gånger när jag vände upp på medellinjen, skulle vända rätt upp och sedan gå ut i samma varv i galopp. Då tyckte hon att vi skulle göra byten. Vilken kraft hon har! Jobbade på att få henne lugn på den linjen i båda varven och tillslut lugnade hon ner sig och slutade dra iväg.
Enter fick gå tvåtimmars rundan med Sigge, ut och springa av sig. Han verkligen njöt, länge sedan Enter och Sigge hade varit ute själva på en galopprunda så vi lät dom dra på i ett eget tempo hela vägen runt.
Imorgon kommer Enter troligtvis få köra tvåtimmars rundan igen. Vill ta till vara på helgerna och köra långturer, på vardagarna blir det ju mest bara paddocken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0