1 steg fram och två steg bak..

Som rubriken lyder känner jag verkligen att Enter och jag tog ett steg fram i hoppningen, men nu känns det som vi glidit tillbaka två steg igen. Någon förklaring till varför det gått så dåligt de senast gångerna vi har jobbat med hinder eller bommar har jag inte. Enter har varit super tittig, speciellt på bommar på marken.

Red med lite bommar ibörjan av veckan, galoppbommar, och han kom liksom aldrig över att det va bommar på marken, tittade på bommarna om och om igen trots att jag hade ridit över dom i skritt, trav och galopp säkert ett 50-tal gånger. La sedan upp mellan bommen till ett hinder på ungefär 50 och flyttade ut resterande bommar lite grann. Första bommen hade han inga problem med, men den andra, på andra sidan hindret var ett monster.

Slutade med att jag åkte av den gången, i vredesmål kastade jag bort den bortre bommen, upp på Enter igen och bara över hindret. Blev så förbaskat förbannad på honom, att han bara ska fjanta runt hela tiden!

Känner verkligen för att lägga hoppningen åt sidan för detta året och börja rida till honom ordentligt i dressyren istället. Ja, så får det bli! På med hårdhandskarna i dressyren och nu skiter jag i allt som har med hoppning att göra!




Kommentarer
Postat av: Sara Igersten

Nej du ska ju inte ge upp hoppningen nu, då vinner ju han! :o

2011-10-16 @ 17:02:51
URL: http://youknowsara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0