dagens ridpass - paddocken


Idag jobbade jag med olika former och varierade mellan lång och kort häst. Jag hade ställt upp en tretuds med tre meter mellan varje hinder, vilket gjorde att det blev lite längre för honom mellan de två sista hinderna. Han fick verkligen galoppera på och stäcka ut sig för att inte komma fel i kombinationen. Kom på hinderna några gånger och sedan jobbade jag ihop hon en stund så han skulle gå så samlat som möjligt. Han var riktigt duktig men jag fick kämpa som tusan när jag skulle rida ihop honom.


Bilden är från när jag tömkörde härom dagen.

Red ganska länge och jobbade med olika övningar, nästan hela tiden innanför spåret så han inte skulle ta stöd av kanten. Han blev verkligen trött i slutet, men jag är nöjd över passet :)
Imorgon blir det troligen en uteritt med Ebba och Enter, antagligen galoppsträckan. Det ska bli väldigt roligt fast samtidigt vill jag inte, är lite rädd att Sigges skor ska lossna då ena hoven spruckit lite :/ Men vi får se :)
För övrigt ska jag till Fahrim sen så vi får se om jag hinner skriva något mer. Men ska självklart försöka :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0