Hoppning!! :D

De senaste dagarna har jag och Sigge jobbat på bra i paddocken. Dressyrpassen har varrierat, i måndags jobbade jag honom i en hög och kort form och igår (tisdag) var syftet lång och låg. Sigge har varit riktigt duktig tycker jag och är nöjd med passen :) Det var lite smått och gott om de två senaste dagarna, vill ni veta mer så kommentera så berättar jag gärna! :)

Idag då, torsdag den 19 oktober:
Idag kom jag ut till stallet sent (för jag jobbade på gymnasiemässan och berättade om min skola), så mamma var snäll och följde med mig ut. Hon mockade och fixade allt medan jag red. Idag var det hoppning som gällde! Ställde upp en kombination med ett galoppsprång mellan ett räcke och ett högre kryss. Under väldigt lång tid nu, under hela detta år men har inte hoppas så mycket pga hans rygg, så har jag suttit och tränat på 60 cm höga hinder, vilket inte är så mycket. Men idag kändes han så grymt fin och eftersom jag hade sällskap med så höjde jag lite. Jobbade honom på 75 cm ett tag och de sista sprången låg över 95 cm. Om detta skulle varit för ett år sedan hade den höden inte varit någonting, men efter att ha suttit och jobbat över så pass låga hinder så kändes hindret betydligt högre. Men shit vad kul det var!!! :D Är så grymt sugen på att börja hoppträna, får ta och snacka med mamma ;)



Smart som man är så glömde jag kameran hemma, men hade nog ändå inte blivit några bra bilder då det var så mörkt ute...




Kommentarer
Postat av: Johanna med Silver

Vad roligt Ida! Klappa Sigge lite från mig. kram

2011-10-20 @ 07:55:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0