Kunde bara inte låta bli..

Igår satt jag och stirrade på när Johanna hoppade Fröken. Kände hur hoppsuget bara växte och växte. Det såg ju så lätt och roligt ut för henne liksom. Så, efter lite rådfrågning om vad jag skulle göra idag blev det hoppning.

På med all hopputrustning och så byggdes det hinder. Det är så synd att inte Enter är en hopphäst, för med all utrustning på så ser han verkligen ut som en hopp ponny som skulle kunna klara av vilket omhoppning som helst.

Hade iallafall lagt mig på den vanliga höjden, 50 cm.. hehe.. Ena hindret va på 50 cm ungefär, sen hade jag lagt upp ett kryss på 50 i mitten. Hade även ett hinder på 60 cm som jag ställde på långsidan, dock hoppade jag det aldrig. Började med det rättuppstående 50, efter mycket om och men så hoppade han.

Krysset fick jag lägga ner så det blev kanske 30-35 cm i mitten. Efter ännu mera tråklande vid hindret så kastade han sig över. Hoppade båda hindrena tills han kändes avslappnad på dem.

När han väl va avslappnad och hoppade båda la jag av, kändes inte värt att ta det sista hindret som låg på 60 cm. Visste att han bara skulle göra samma sak igen, kändes bättre att lägga av när jag uppnått det jag ville.

Lite bilder som är printade ur mobilfilm, därav kvalitén, kan ju diskuteras om att jag ser ut som en sumobrottare.. Men det är jackan som blåser upp sig..


Han har ju lite marginal att spela på



Som sagt, sumobrottare.. Och häst som tar i och hoppar upp sig.


Här vet jag inte alls hur jag tänkte med min sits..


Han är allt lite söt endå :)


Kommentarer
Postat av: Sara- Hamreryttarna

HAHAHA sumojackan <3

2011-11-01 @ 21:01:15
URL: http://hamreryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0