Ridning!

Stallet idag för första gången på tre dagar! Red på paddocken för de var jakt i skogarna runt stallet. Lånade dressyrsadeln och jobbade grymt mycket med traven.

Dessa övningar gjorde jag:
Ursäkta för mina sämsta paint beskrivningar, hehe..


de på att få honom stadig och att han inte fick smita ut på spåret och ta stöd av kanten. Sen utvecklade jag det och red rätt upp mot två stående tunnor passerade dem och böjde sedan runt Enter ut mot spåret och ut i nya varvet.
Jobbade även med slalom och dessa övningar jobbade jag med i samlad trav.

Galopp innanför spåret runt konerna, sen en liten samlad volt på båda långsidorna där Enter fick trampa in under sig och böja ordentligt. Detta jobbade jag inte länge med utan min tanke med ridpasset va massa travjobb.

Enter va otroligt lugn för att ha stått i fyra dagar och han va lyhörd på allt jag ville. Han brydde sig inte om tunnorna, konerna eller hinderstöden som jag hade som slalom. Nära några gånger att jag skulle ha vällt hinderstöden med knäna. Tunnorna gick han så nära att han hade nosen över dem i böjningen runt dem. Fokuserad häst med andra ord.


Gammal bild från i somras..

Red även Fröken en kortis. Uppgiften va att travhoppa henne i båda varven engång på ett 50 kryss. Hade aldrig ridit henne förut och hon verkade vara hur mysig som helst att rida. Rullade liksom bara på och lyssnade hela tiden. Därefter satt Johanna upp igen och hoppade själv Fröken ett antal gånger och det gick lika bra för henne.


Hade ingen annan bild på Fröken så det fick bli denna..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0