Stallet från 11.00-17.30

Tjenare allesammans! Idag stod det två hästar på ridningslistan! Nathelle och Enter. Började med att fixa allt till båda hästarna.

Red sen Nathelle, och jesus va härlig hon blev mot slutet. I alla gångarterna. Jag tycker hon är väldigt svår att rida, mycket häst liksom och när man är van vid Enter som gör typ allt utan nått arbete så är det jävligt jobbigt att försöka få Nathelle att göra någonting. Men idag kändes det som att jag lyckades!

Hade hela tiden noterat att Enter såg hängig ut i hagen och stod hela tiden vid grinden. Johanna hade bestämt med mig och Ida att vi skulle rida ut en längre runda, så vi tog in hästarna och jag tyckte fortfarande att Enter såg trött och hängig ut. Tempade honom, men han hade ingen feber, så red med endå, för att se, annars kunde jag ju ha vänt om nått va fel. Men han piggnade till ganska fort så körde hela rundan. Blev inte så jätte intensivt, mycket pauser.


Saknar sensommarens stubbåkrar :(

Imorgon ska Linda låna Enter för hon ska rida ut med en medryttar aspirant. Har bett henne hålla koll om Enter är hängig, vill ju inte att lillkillen ska bli sjuk!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0