Täcke eller inte täcke, det är frågan..

Usch nu tycker jag att det är svårt, täcke eller inte täcke? Enter står ju som sagt i det som vi i vårat stall kallar lösdrift, det är inte en riktig lösdrift utan det är "uteboxar" av rör med tak och väggar som inte är isolerade. Det är ju kallt om nätterna men på dagarna är det ju soligt och då tycker jag det blir för varmt med ett täcke som är tjockare än ett ofodrat regntäcke..

Nu tycker jag att det kan bli kallare på dagarna också och att solen inte ska stråla så mycket så jag kan börja sätta täcke ordentligt. Enter har även börjat sätta en ordentlig vinterpäls på halsen och under magen. Kanske ska raka iår?

Hur tidigt brukar ni täcka era hästar? :)


Mitt absoluta favorit vintertäcke! Det är lite sönder :( men det ska lagas, wiho :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0