VÄRLDENS DUKTIGASTE HÄST!

Idag fick det bli en lugn dag, bara skritt barbacka. Red i skogen bland stockar och stenar, upp och ner så Sigge fick lyfta ordentligt på benen. Sen skulle jag gå förbi en kohage, där korna aldrig brukar vara vid vägen så det är sällan man ser dem. Men just idag så skulle såklart alla kor stå i hörnet där jag kom och inte nog med det, alla romade som tusan också! Om ni missat det i tidigare inlägg så är kor något Sigge verkligen fruktar. När vi första gången stötte på kor så kom vi inte förbi dem. Under en väldigt lång peroid kunde jag inte rida förbi dem utan var alltid tvungen att hoppa av och leda förbi Sigge. Men det har blivit betydligt bättre!



Så idag då, där satt jag babacka utan nosgrimma och hästen tvärntar, vägrar gå framåt utan bara backar och försöker vända om. Men efter ett tags bråkande om att han skulle gå framåt gick han faktiskt. Och det bästa var nog att han skrittade utan att stanna när han väl hade kommit igång. han brukar alltid takta eller trava förbi, men idag var han så duktig min lilla sötnos :D



Helt grymt hur mycket jag älskar denna häst! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0