Idag och imorgon

Idag stod tömkörning på schemat för Sigge. Han var stel och ville inte alls göra det sakerna som jag ville. Blev mycket tjafs mellan oss två idag, då vi ville två helt olika saker och ingen var på riktigt bra humör. Passet blev inte så lågvarigt utan jag nöjde mig när jag hade fått igenom en del av övningarna och när Sigge kändes relativt fin. Han ville inte ta ut steget idag tyckte jag, utan gick mest och trippade, så det jobbade vi med.
 
 
Imorgon planeras en långtur och då kommer fokuset ligga på att få Sigge avslappnad, men samtidigt aktiv i stegen och rund i formen, framför allt att han ska ta mer ordentliga steg, så han inte bara går och spänner ryggen, utan att få honom att slappna av. Det kommer nog bli lättare sagt än gjort, men nu har jag ett mål med morgondagens ridpass i alla fall.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0