Loj Enter

Till min stora glädje så har dem börjat skörda åkrarna runt vårt stall nu! Woop woop! Men tyvärr var jag för tidigt ute så dem hade bara hunnit halvvägs på en åker när jag skulle rida :( 
 
Skrittade fram Enter på cykelbanan som går bredvid åkrarna och såg längtande ut över den lilla stubb som fanns, men jag fick helt enkelt röra mig tillbaka till paddocken. 
 
Där jobbade jag Enter i alla gångarterna, fast det blev mest galopp. Mycket volter, fattningar och avbrott. Några byten och lite förvänd galopp också. Han jobbade på bra idag fast jag blev lite sur på honom ett antal gånger. 
 
Jag vet att han kan byten -i båda varven- men endå ska han trixa. Byter endast fram när man byter till vänstergaloppen vilket han tycker är enklast och i det andra varvet surar han sönder, gör ett hopp och fortsätter i samma galopp. 
 
Enter börjar dock bli ganska loj av att gå ute på nätterna nu. Har dem tre senaste ridpassen på paddocken ridit med sporrar, vilket inte alls brukar funka ett helt ridpass utan i galoppen blir han sur och kickig och efter galoppen blir han en kanonkula. Men de senaste passen har jag blivit tvungen att trycka till han ganska mycket med sporrarna för att få fram honom. 
 
 
/ Ebba 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0