Longering+pottis!

Idag longerade jag Enter med Pessoaloungen på och gud vilken SNYGG häst han är!! 
Fokuserade mest på traven för att få bra tryck i rumpan men med en avslappnad form. I början ville han inte riktigt trycka ifrån i stegen men med övertalning så blev han SÅ fin! Rund fin form och fint undertramp. 
 
I slutet utnyttjade jag nästan hela paddocken och lät honom galoppera några varv i båda galopperna. Där var han även underbart fin. Kunde inte vara mer nöjd med dagens longering faktiskt och jag tror han tyckte det var skönt att få jobba för sig själv. 
 
Klippte även Enters man idag, sen får mamma trimma till den om någon vecka så den blir topptrim igen. Han har ju fått gått och varit sommarful med en lång man för att få mer skydd från flugorna. 
Det var faktiskt första gången jag fixade Enters man - mamma har alltid rykt den. Halvnöjd med mitt resultat men det ser lite ut som han har pottfrissa.. haha. Trimmade även pannluggen som jag inte rört på två år ungefär. 
 
SÅKLART tog jag inga bilder.. :( 
 
Enter och lilla Mulle (Welsh/Arab) 2006 vid Hagbyholm 
 
/ Ebba 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0