Nu ska jag leva livet, livet med min häst

Himlans rolig ridtur idag! Jag, Ebba och Lina drog ut på stubben och galopperade. Efter lite uppvärmining kortade jag och Ebba våra läder. Jag fick snurra mina läder två varv och sedan körde vi på jockeyläder ute på fältet. Benen värkte (kände hur otränad jag är...) men jösses vilken känsla när man ställer sig över hästen och ser fältet framför sig! Det är sådana stunder som man (eller jag i alla fall) glömmer både tid och rum, det finns bara jag och min häst, vi är ett med varandra och tilliten finns. Älskar känslan när man kan lita så på sin häst att man inte är rädd för att lätta i tyglarna och hästen galopperar allt fortare under sig. LIVET!
 
 
Finner inga ord som kan beskriva hur lycklig Sigge gör mig. Även om dagen kanske har varit bland den västa i sitt liv, så glömmer jag allt det och bara ler när det är jag och Sigge.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0