Ridpasset!

Som tidigare nämns red jag på stubben idag med Ebba när hennes kompis Ida fotade. Försökte jobba loss Sigge men det var betydligt lättare sagt än gjort. Har lag dressyren åt sidan ett tag då jag inte haft någon inspiration eller motiviation för det. Men idag fick han allt jobba, den lilla hästen. Han var stel som en pinne, vilket inte alls var konstigt, och framåtbjudningen var inte att tala om. Blev därför mycket jobb på volt, ställa böja åt olika håll och tempoväxlingar. Han kom igång bättre än vad jag hade trott, även om han var långt ifrån att gå bra. Men det förväntade jag mig absolut inte heller!
 
Efter att ha jobbat igenom hästarna lite så tog vi några galoppbilder. Vid det laget hade Sigge hunnit komma igång och vissa stunder kändes han riktigt fin!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0