Surahammar!

Idag har jag varit med min klass i Surahammar, vi kommer hädanefter ha våra profildagar på Surahammar Ryttarförening och vi kommer få ett djur med "våra" djur som vi kommer sköta om. 
 
Men idag var vi där för att rida (:D) så började dagen med att jag tillsammans med Sara tog tåget från Västerås till Sura. Så underbart skönt att kunna åka tåg och speciellt när skolan står för det! 
 
Väl där var det fem hästar vi skulle ha, stod och pratade med stallchefen och bestämde mig för att jag ville rida Clabbe. En stor skäck. Så söt var han när han stod i sin box och tittade ut när jag kom ner i stallet. Jättelite muskler och inte i direk fint hull för den delen heller men fastnade verkligen för hans utseende utöver. 
 
Ida fick börja rida eftersom hon är rätt oerfaren, så hon fick skritta igång och trava några långsidor. Ida skötte sig galant och hon börjar få kläm på lättridningen nu! Sen fick en annan i min klass hoppa upp och därefter jag. 
 
Clabbe - tävlad 120 hoppning och LA dressyr. 
 
Vi fick trava över några bommar på en långsida för att i nästa hörn göra en 20 metersvolt och gå in på en böjd linje mellan några koner och avsluta med en till 20 metersvolt. Därefter fick vi galoppera på dem stora volterna. 
 
Tänkte inte så mycket på att Clabbe skulle arbeta i en korrekt form eftersom han inte har några muskler för att klara av det så jobbade mest med ställning och att jag skulle få tryck i bakdelen. 
 
Clabbe och Ida 
 
/ Ebba
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0