A friend is someone who knows all about you and still loves you

När jag kom till stallet idag fick jag se att en del av Sigges sko hade släppt från hoven, fast alla sömmar satt kvar, på något konstigt sätt. Det gjorde att han inte kunde sätta ner hoven ordentligt utan stod lite snett. Första tanken vad att ta av skon och att han får gå utan en vecka innan hovslagaren kommer. Som tur är, har Annelies pappa slagit på en del skor i sitt liv och var jättesnäll och hjälpte mig av med skon, fixa till den så den blev rak och slog sedan på den. Är jätteglad att han kunde få på den och allt!
 
 
Sigge blev longerad idag  med inspänningstyglar. Han trampade på riktigt bra måste jag säga, fina hästen! Jobbade endast i trav och inte så länge, utan tanken var mest att han skulle få röra på sig. Han blir alltid så pigg när man longerar, härligt att stå och se hur han verkligen kan sätta bakbenen under sig. Extra roligt att se är nu när det är snö, vilket steg han kan få.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0