Klart jag löser ridhuskort!

 
Ni skulle sett Enter idag. Vi åkte in med honom till Rocklunda imorse, så var i stallet vid kvart över sex och morgonfodrade. Medan hästarna åt kopplade vi på transporten och hängde in sadeln i transporten. Därefter satte mamma på transportskydden och jag fixade med täcken. Trodde och hade förberett mig på att Enter skulle vara ett vrak i transporten och att han bara skulle springa när jag red men ack så fel jag hade. När jag lastade på gjorde han ingenting, han tittade bara lite när mamma höll på och stängde luckan.
 
När vi kom fram och lasta ur trodde jag att han bara skulle trampa runt och skrika efter sina kompisar. Han gjorde ingenting. Inne i ridhuset gick det också bra, han var lite extra framåt men det är ju förståeligt men han lyssnade hela tiden och var så duktig. Gjorde inget speciellt utan red bara runt lite grann då det blir så mycket att bara åka iväg, han har ju inte åkt transport på ungefär 3 år. 
 
När vi skulle lasta in honom blev han lite upprörd, men det var för att han hade varit i ridhuset med andra som red och sen blev han själv. Då är det ju självklart att han skulle bli lite upprörd. Lasta på honom och så körde mamma hem honom. 
 
 
Detta visade verkligen hur mycket han mognat i sig själv och lugnat ner sig. Förut var han dunderstressad vid transport men nu, gud va stolt jag är över min plutthäst! 
 
/ Ebba 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0