Klippt häst!

 
 
Med päls i mun, ögon och hår så är Enter nu nyklippt. Blev endel päls och då är han inte ens helklippt utan han har en filtklippning iår + att han redan är klippt för kanske 2 månader sen. Tanken är ju att Enter ska stå i uteboxarna så vill inte helklippa honom då om han ska stå ute i 24 timmar, hästar håller ju värmen lättare om dem inte är klippta över länd och kors, ja hela ryggen alltså. 
 
Ganska nöjd över mig själv eftersom det var absolut första gången jag klippte en häst själv, har inte ens gjort det i sällskap av någon. Imorgon ska mamma fixa till några linjer och vid huvudet/flanken med en mindre maskin. 
 
Tyckte det var jätte läskigt ibörjan för jag visste inte hur hårt man skulle trycka maskinen mot hästen. Så ibörjan drog jag typ bara på ytan, haha.
 
/ Ebba 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0