Min dag


Herregud va kallt det har varit idag. -18 när jag åkte hemifrån imorse vid kvart i nio. Dagen har gått i samma kalla tema. Min skola verkar inte veta vad värme är (??) Har gått runt med vinterjackan inne hela dagen för det har varit så sablans kallt i skolan. Fick ingenting gjort under hela dagen, bra gjort Ebba.. 
 
Fortsatte temat kallt i stallet så det var bara att hoppa i termobyxorna och dra på tjockjackan. När jag kom ut blev jag påhoppad direkt av Cissi som ville rida ut, sagt och gjort. Vi red ut i ungefär 45 minuter i kylan. Dubbla ländtäcken var på och även pannlampan. 
 
Det var faktiskt inte så kallt som vi trodde då det var -16 ute när vi red iväg, visst så blev det lite extra kallt vissa stunder men annars klarade vi kylan rätt bra. 
 
 Och Enter skötte sig jätte bra. Han verkade tycka att det var väldigt kul att få komma ut för han trampade ifrån Toppen hela tiden som fick trava ikapp hela tiden. På onsdag har vi bestämt en till uteritt på kvällen så det är bara att hoppas att det blir lite mildare.. :) 
 
Toppen, Sigge och så Enter 
 
/ Ebba 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0