Mycket info

 
Hejhopp på er! Igår körde jag årets första barbacka snögalopp! Skit kul, men körde inte så länge då Enter gått lugnt i veckan på grund av vädret. Ibörjan var han påväg att bocka av mig, men som tur var satt jag kvar! 
 
Nu i helgen har jag stalljouren, underbart! Eller inte. Var ute i stallet vid sju och fodrade. Stannade kvar för att fixa allt som ska fixas när man har stalljouren. Det flyttade en ny häst till stallet så Rebecka som äger hästen var med för att se hur det går till på stalljouren och vad man ska göra. 
 
När hästarna hade ätit upp så släppte vi ihop Enter och den nya hästen - Lady. Lady är ett arabsto på åtta år och skimmel, jätte söt. Enter ska gå med henne tills hon kan släppas in i killarnas hage. Ihopsläppet gick galant, Lady och Enter hade hälsat på varandra ett antal gånger när jag har haft Enter på gången så det var liksom inget nytt för dem. 
 
Efter utsläppet mockade jag boxen och så. Linda som har haft häst i stallet i typ 3 år (men som åkte av sin nya häst i somras, bröt 4 kotor i ryggen och blev tvungen att sälja sin nya häst) ska låna Enter idag och rida ut med sin mamma som rider Rossi en gång i veckan. 
 
Själv ska jag ut till stallet igen vid halv fyra och ta in hästarna. Nu gör jag allt för att slippa plugga, smart! 
 
 
Enter och Linda i våras 
 
/ Ebba 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0