Ridning

 
Efter lunch fick jag rida en av ridskolehästarna. Valde Carpe Diem "Carpen". Han var riktig fin i tempramentet, han kokade inte över i skallen men man behövde inte sitta och driva honom hela tiden. Red självständigt så började med att rida fram kravlöst för att komma igång. Han lyssnade fint hela tiden. 

När jag började arbeta honom så höll jag mig på en stor volt. Mest i trav och skritt men lite galopp också. I galoppen kom jag inte ner lika mycket som jag ville så då höll jag mig mest i traven och skritten. I skritten blev han jättefin och var riktigt ärlig. I traven var han lite oengagerad men försökte endå. Det är ju klart att det blir svårt för honom eftersom han inte är van vid sådant arbete. 
 
Dålig mobilbild på fina Carpen, en riktig goshäst är han också! 
 
/ Ebba 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0