Två hästar och en jättebra start på dagen!

Dagen började med ett underbart ridpass på Sigge! Solen sken och vi hade ett snötäckt fält framför oss. Travade och tog lite galopp där på en väldigt taggad häst. Hur underbart som helst! Sigge kändes riktigt fin och jobbadepå bra i snön. Red inte så länge då det var ganska mycket snö där och bara att ta sig fram där är jobbigt. Red bara runt och log åt vilken härlig häst jag har, den bästa, enligt mig!
 
 
Efteråt när jag hade tagit av Sigge alla grejer och höll på att ge honom mat, så kom en Linnéa (en tjej i stallet). Hon har två hästar och frågade om jag ville följa med ut på en tur och rida hennes ponny. Jag var klar med Sigge långt innan planerat, så hade massor av tid över, så självklart kunde jag inte tacka nej! Jag gjorde iordning Tindra, som hon heter och vi gav oss ut. Tindra är en d-ponny av blandade raser (vilka det var kommer jag inte ihåg) på snart 8 år. Hur SÖT som helst! Gud vad roligt det var att rida henne! Linnéa berättade att hon brukade dra iväg när man red, så jag var beredd på det från början. Mycket ritkigt försökte hon många gånger att dra upp huvudet och ökade tempot. Men jösses vad roligt det var, jättesöt liten häst. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0