Uteritt och torvhackning

 
Enter hade blivit sparkad av Lady idag i hagen. Vid hasen där han alltid lyckas på träffad. Som "tur" var det bara pälsen och typ yttersta huden som blivit bortsparkad, så han lär ju varit kvick i sin flykt. Så nu har han två fina märken efter två broddar vid hasen. 
 
Eftersom han inte var halt eller stel så red jag ut med Cissi som planerat, bara bra då han var lite svullen över såren och så var han tjock i ena frambenet. Vi red i ungefär 1,5 timme i skogen, mest skritt då djupsnön är alldeles för jobbig för Toppen att trava i och så var det rätt spårigt där vi red. Men lite trav och en kort galopp blev det iallafall. Enter skötte sig hyffsat hela tiden. Han fick ett hjärnsläpp en gång när han bara stirrade ut i luften och skulle sticka tillbaka, fegis. 
 
När vi kom tillbaka så mockade jag och fyllde på torv. Vår torv är importerad ifrån Holland så det är en inplastad stapel på ungefär två meter som står på en lastpall. Den som är öppnad är ungefär en meter hög och genomfrusen. Blev tvungen att ställa mig uppe på den och hacka med en spetsig spade för att få fram torv. Slitjobb såhär en söndag. 
 
 
Tänkte höra med någon av mina systeminnehavande kompisar om dem skulle vilja följa med ut till stallet snart och köra en vinter fotoshoot. En sån där mysig. Barbacka i djupsnö, mysbilder helt enkelt! 
 
/ Ebba 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0