elftefebruaritvåtusentolv

Idag skrittade jag ut med Ida och Cecilia. Båda gick med på att endast skritta vilket var tur för Enter. Vi red en runda på ungefär en timme. I mina fyra år med Enter har min största rädsla när man rider dagens runda är att det ska flyga upp fåglar när man rider över en bro. Det är ett stort krondike med en bro över, bron har inga räcken vilket är obehagligt. Så idag när vi kom till bron och Cecilia ska precis rida över då flyger det upp flera fåglar. Alla hästarna var påväg runt men ingen drog som tur var.
-
bild från förra vintern
-
Resten av rundan gick bra, Enter gjorde dock en liten plan för att få galoppera lite. Han stod och kollade på lite vass som blåste i vinden och när vi skulle gå vidare smackade jag på honom och lutade mig framåt då det var massa grenar som jag fick ducka för. Då sätter hästen av i galopp efter Sigge och Tompa. Inte att han blev rädd, utan bara drog på lite. Sigge och Tompa måste ju ha funderat vad Enter höll på med..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0