händelserik dag :)

Idag var det verkligen underbart väder och kring noll grader, underbart! Böjade med att följa med mina föräldrar till sjön och åkta lite skridskor inna jag åkte till stallet. Väl i stallet fixade jag allt till Sigge, medan han fick gå utan täcke och sola lite :) Det uppskattades stark såg jag! :) Sprang och busade lite med honom i hagen också. Det är verkligen en härig känsla när ens häst följe en vart man än går och travar efter en när man springer, trots att det finns andra hästar där.  Hoppade några gånger över en liten stock som ligger i hagen och åh så nöjd jag var över honom. Gjorde precis allt jag ville :D sedan tog jag in honom och red ut på en tvåtimmars tur med en i stallet. 

Sigge har inte galopperat på länge av olika anledingar, men idag blev det en galopptur. Blev ännu gladare när han var så duktig! han brukar alltid hålla på att bocka, sparka bakut och skjuta rygg när han blir pigg, men idag gjorde han ingenting! Det kunde inte bli bättre! :D



Väl hemma blev det att göra sig iordning för att sedan sticka på bio med pojkvännen, riktigt trevligt! :) Tror inte denna dag kunde bli myket bättre, har fått träffa dem som får mig på bra humör och allt har verklige varit på topp! :D




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0