visste ni att...?

Visst ni att innan jag köpte Sigge så sa jag att jag att jag aldrig ville ha ett fullblod. Tyckte inte alls att det var en ras för mig och det är det väl egentligen inte heller, men Sigge är ju inte som ett fullblod ;)



Två bilder på Sigge och hans förra ägare, http://ljungeln.blogg.se/

Visste ni att under den första sommare som jag hade Sigge (år 2008) hjälpte jag även till att ta hand om en liten shettis också, då och då. Han heter Wiktor och var så otroligt envis så det var inte sant. Men samtidigt världens sötaste så man kunde nästan inte bli arg på honom. Jag var egentligen lite lång för honom men, det var en tjej i samma stall köpte honom till sin lilla dotter för att hon skulle lära sig att rida så han behövde få ur sig lite energi ibland. Riktig tävlingsskalle och drog så fort han fick möjlighet, att en sådan liten häst kunde vara så stark! Lärde mig så sjukt mycket på honom och ibland önskar jag att jag var liten igen och fick chansen att rida honom igen. 

 

Hoppa kunde han allt :)

min syster var stormförtjust i denna lilla ponny!

som sagt, lite lång... tyvärr!





Kommentarer
Postat av: maria

sv: Det är Laban! (egentligen Ghost Buster 3 haha)han är en privatponny men även en halv-ridskoleponny, nästan som robin. jätte söt är han!:)

2012-02-16 @ 14:20:33
URL: http://mkarlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0