I've been too long in the wind

Dagen började med shopping och lunch på stan med Malin. Jag köpte en klänning och ett linne. Vi pratade om allt mellan himmel och jord och hade riktigt trevligt. Efter det blev det stallet.


På avslutningsmiddagen i nian, för ett år sedan.

De senaste dagarna har Sigge känts helt låst i ryggen när jag har ridit, samt jättestel. Så idag Stod det tömkörning på schemat för att försöka få loss honom i kroppen. Jag vill inte rida när han är så pass låst och går och spänner sig. Då tycker jag det är bättre att tömköra för försöka få honom lång och låg för att slappna av i ryggen.

Jösses säger jag bara, han var en helt annan häst idag! Han jobbade på som tusan och lyssnade superbra, det vara riktigt länge sedan det gick så här bra när jag har tömkört honom, snacka om att jag är glad! Önskar att jag hade tagit lite bilder eller filmat. Hoppade sedan upp lite snabbt barbacka för att se om han kändes mjuk även från ryggen och det var han verkligen. Dock fick jag inte till galoppen så rund och mjuk som jag önskade, men den var betydligt bättre än gårdagens galopp.




Nu blir det myskväll med världens bästa hund, Lucas :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0