Mina mål inom hoppningen år 2012

Jag har satt upp mål inom hoppningen detta år:

- Sigge ska få bättre hoppteknik. Han har tappat en del teknik då vi inte har hoppat så mycket som vi gjorde förut. Teniken sitter i honom, men det är dels att han inte riktigt orkar bära upp sig.

- Börja tävla mer. Vill komma ut på mer tävlingar i år, hålla igång allt och utvecklas.

- Börja träna för instruktör. Jag har vill börja träna regelbunder för en instrukör och utvecklas inom hoppningen. Har stått stilla på samma nivå jättelänge nu och jag vill verkligen framåt.

- Sigge ska bli mycket starkare.  Han ska bli starkare så han orkar bära upp sig mer över hindrerna, även så han orkar hålla ihop sig innan och efter hindrerna och inte blir så lång.

- Hoppa en bana på 1.20 m. Vill hoppa en bana på 1.20 och klara det. Sigge ska vara så pass stark att han orkar det. Tidigare har vi bara hoppat enstaka hinder på denna höjd. Det kommer ta tid innan vi är här, men då har jag något större att jobba mot.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0