Gårdagens resultat

90 cm (clearround):
Sigge kändes mest tillbaka, jag fick inte fram honom ordentligt vilket resulterade till att vi antingen kom nära eller långt från hinderna. Galoppen hade kunnat vara bättre men vi kom runt felfritt och det är jag nöjd med. Det var första gången med ridhus för oss, någonsin, och det var ett bra tag sedan vi var ute på något, sist var i maj. Sigge sköter sig alltid så bra på andra platser, hur cool som helst!
 
1 m:
Till denna klass fick jag fram honom betydligt mer! Jag var mer taggad och vi fick ett bättre flyt. Som Ebba nämnde tog vi oss rund både grundomgång och omhoppningen felfria och slutade på en 6:e plats. Låg 4:a ett bra tag tills två stycken i slutet puttade ner mig. Oavsett vad så är jag superöjd över den rundan och Sigge! Det finns alltid saker man kan förbättra men med tanke på hur lite vi egentligen hade tränat så är jag supernöjd. Red ut med ett stort leende och var bara så glad över vilken duktig häst jag har! På prisutdelningen kunde han som vanligt inte stå stilla och taggade som tusan till ärevarvet. Först står han bara och snurrar och kan inte ens stå stilla när de ska sätta på rosetten, men ändå kan jag inte sluta le åt den hästen,  min hjälte.
 
Filmer och bilder kommer när jag har fått några och lyckats få över filmerna på datorn.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0