Jobbigt men roligt träningspass!

Mina ben är helt döda efter hoppträningen! Vi har stått i stallet nu en månad, jag har tränat två gånger med Sigge och en gång med Fröken för Annelie och med Sigge märker jag stor skillnad. Han är så fin min häst!
 
Började att rida lite med gramanen och fick en del tips. Gjorde några övningar och efter dem var jag redan helt slut i kroppen och Annelie hade rätt roligt åt att jag var så röd i annsiktet, japp kondisen är på topp! Men Sigge var fin i alla fall. Gramanen åkte sedan bort och vi började hoppa. Idag låg träningen på kondition och linjer. Annelie hade byggt en evighetsbana som innehöll många kluriga saker. Först tyckte jag inte alls att det såg så svårt ut, men när vi sedan gick igenom den och jag fick en del saker förklarade såg jag alla klurigheter. Vissa svårare än andra.
 
Så här såg banan ut ungefär. Rött = räcke och blått = oxer.
 
Vi höll os på ca 90 cm för att Sigge skulle hoppa, men fokus låg inte på höjden utan på själva ridningen. Sigge var hur fin som helst! Avslutade med att träna omhoppningssvängar, Sigge ger verkligen allt när man ber honom, hur snäll som helst! När jag skrittade av honom var han helt slut och nästan ingen av oss orkade gå in i stallet sedan, men är otorligt nöjd över honom.
 
Pratade med Annlie om lite andra saker¨och frågade om råd gällande en del funderingar som jag har haft. Jag hoppas så att allt blir som jag vill!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0