Kul hoppning

 
Gud va kul det var att hoppa. Även om det inte var direkt höga hinder så var det kul att hoppa lite bana. Ställde upp varsitt räcke på långsidorna och sen ett på diagonalen. Vi varierade banorna och kom på nya vägar hela tiden. 
I börjar var Enter jätte fjantig, så vi började med att trava över ett kryss tills han blev lugn. I början kastade han sig över i värsta helikopter hoppen och slängde upp huvudet. Varken jag eller Cissi kunde förstå varför han gjorde så med huvudet, knäppis. 

När Enter väl hade börjat komma igång blev han jätte grinig. Han gick och krullade ihop sig och kickade lite här och där. Två gånger när jag red an mot hindrena så surade han ur totalt så han uppmärksammade inte ens att hindret kom, men över kom vi. Lite vingligt bara.
 
Fick tänka på att hålla upp honom, framme för skänkeln och hålla ihop honom när vi körde några snäva svängar. 
 
På slutet höjde Cissi upp ena hindret och då slog hopprädslan till. Fy vad feg jag blir. Hoppade det två gånger men båda sprången blev fel och han var snäll som hoppade. Efter det började jag komma med ursäkter så Cissi sänkte. 5 centimeter. Och då bestämde jag mig för att jag bara skulle komma över. Vilket jag gjorde. 
 
 
Imorgon blir det troligen en promenad för Enter och på tisdag ska jag testa longera med chambon om vädret håller i sig! 
 
/ Ebba

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0