Markarbete

 
Markarbete blev det idag. Cissi och jag började själva rida igång, skrittade och travade över tre bommar ibörjan för att Enter skulle vänja sig. Sen när hästarna var uppvärmda körde träningen igång. 
 
Först började vi med lite skritt- och travjobb för att checka kontrollen på hästarna. Därefter travade vi över travbommar i en solfjäder, korta för att sedan flytta ut hästarna och länga istället. Väldigt bra övning. 
 
Vi hade ett litet hinder som vi sen fick ligga och rulla över. Syftet med dagens träning var att hästarna var fram för skänkeln och höjden var inget vi tänkte på. 
 
Enter var riktigt duktig idag. Han stannade inte en enda gång utan var fram för min skänkel och sög på bommarna + hindret. Samtidigt så drog han inte mot hindret utan lyssnade på mina förhållningar. 
 
Taggar redan tills nästa träning. Cissi och jag ska även höra oss för om vi skulle kunna löshoppa Enter och Toppen ganska nära stallet. Roliga planer! 
 
Hoppa kan han iallafall - när han vill :) 
 
/ Ebba 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0