Praktikridning

 
Varje torsdag så praktiserar jag på Västerås Ridsällskap - Rocklunda. Och idag fick jag rida då det var väldigt lungt hela dagen. Valde att rida Spirit. Ett sto som är född 05 och väldigt framåt. Hon blir lätt stressad när man tar i henne för mycket så man måste rida mycket med sätet.
 
Övade inte direkt på något speciellt med henne eftersom det var första gången jag satt på henne utan jag ville mest att hon skulle vara så lugn som möjligt och inte bara springa iväg. I traven kände jag att jag lyckades rätt bra men galoppen gick skit. För det första så kunde jag verkligen inte sitta ner i galoppen. Det gick inte. Och därför kunde jag liksom inte göra något så galopperade bara några varv i varje galopp och la sedan fokus på traven och skritten istället. 
 
 
 
 
Lite söt är hon iallafall! 
 
/Ebba

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0