Två hästar, dressyr, hoppning och en avramling.

Dålig uppdateing, jag vet, men har inte tyvärr inte riktigt haft den tiden.
 
Lördag och söndag har jag nu haft hand om Fröken och ridit henne båda dagarna. Det har gått jättebra! Har ridit dressyr båda dagarna och idag trampande hon på riktigt bra, utan att vara pigg. Det har blivit mest basic övningar, jobbat med volter, rida in i avbrott och igångsättningar och olika tempoväxlingar.
 
Igår var det hoppträning som gällde för mig och Sigge. Först stretade han mest emot när jag började kräva saker av honom men blev hur fin som helst när vi började hoppa. Fick börja med en bomövning där fokus låg på tempot. En nyttig övning för både mig och Sigge som är inplanerad att träna lite mer på imorgon. Väl vid hoppningen låg fokus på lösgjordhet och träna lite höjder. Hoppade 1.15 m och Sigge tog det hur fint  och mjukt som helst. Öronen var spetsade och han körde gärnet, grym häst säger jag bara! Efter att han hoppat hur bra som helst råkade vi komma för nära in i en kombination till en oxer på 1.15 m så fick en vägran som jag inte alls var med på så medan Sigge stack åt ena hållet flög jag fram och brakade in i hela hindret som vältes. Höften fick ta smällen, annars gick det bra. Hoppade upp och kom igen (på lägre hinder) utan några som helst problem. Hoppade två gånger till så Sigge skulle känna att allt var lätt igen och avslutade med lite bomarbete. Är otroligt nöjd över honom ändå, för han hoppade hur fint som helst innan (och efter också för den delen).
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0