Ett sådant där ridpass när man inte vill hoppa av

På grund av ett sår på varje framben har Sigge varit svullen ett par dagar. Jag har skrittat och promenerat med honom för att försöka få igång blodcirkulationen och få ner svullanden. Han har blivit bättre och bättre för varje dag och igår joggade jag även honom lite lätt. Han har inte visat något tecken alls på hälta och har varit väldigt pigg i övrigt. Idag jobbade jag lite mer i traven och galopperade även lite lätt och kravlöst på rakt spår. Han kändes hur fin som helst! Han var inte alls lika stel som han brukar och hade massor av energi i stegen. Jobbade i lång och låg form och jag är supernöjd över min fina häst!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0