Lärdom är att plötsligt förstå något som man alltid förstått, men på ett nytt sätt

Idag red jag i paddocken samtidigt som Jossa red en av Annelies hästar där. Red för första gången på graman. Fokus i ridningen nu ligger på att försöka få upp Sigge och jobba ihop honom. Fick en del tips av Jossa och Sigge kom igång med bakbenen, men inte lika mycket som jag hade velat. Jobbade i alla gångarter på att försöka få ihop honom och känna mig någolunda bekväm med gramanen. Tanken är att jag ska rida för Annelie med gramanen bara några några gånger som en hjälp på traven. Har så mycket planer nu med Sigge, gällande träningar, så vill bara göra allt på en gång!
 
 
Efter ridingen fick Sigge stå ett par timmar och vila lite. Under tiden fixade jag massor i stallet. Två timmar senare släppte jag ut Sigge igen och jag och Jossa åkte till Glada hästen och kollade lite. Kan gå där i evigheter men vi båda kom ut tomhänta.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0