Söndagsritt

Det blev ju som sagt en ridtur idag med bara skritt. Vi travade bara en liten kort stund så det tycker jag inte räknas. Red ut tillsammans med Cissi och hennes 3 åriga Toppen. Mitt trofasta sällskap nu förtiden, haha. Enter skötte sig jättebra idag, lite spänd men träffade både på älg som stod 5 (!!!!) meter ifrån oss och rådjur som klampade i skogen. 
 
Det var första gången Toppen stötte på älg och Enter kunde gjort något bättre för att underlätta för den lilla bebisen. Älgen stod stilla och jag stannade Enter såfort jag såg älgen, därefter började älgen springa bort ifrån oss och Enter röck bara till lite istället för att snurra runt som han brukar.. Toppen blev lite upprörd och skulle springa hem men stannade efter några steg. Duktiga hästar! 
 
Enters man är så oerhört ful just nu att jag skäms.. 
 
/ Ebba

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0