26 September

Idag bestämde jag mig för att hoppa lite smått! Ställde upp tre hinder längs medellinjen. Planen var att rida på en åtta över de tre hindrena och träna på byten över det som stod i mitten. Fick även träna på att få honom samlad i svängarna både före och efter hindrena.
 
Det var så grymt kul. Enter var så duktig! Han brukar sätta huvudet i luften och tuta iväg men idag VÄNTADE han bara. Han var så lugn och hade power i galoppen men han låg bara kvar tills jag tryckte av honom. Visst drog han ifrån mig några gånger, oftast på hindret i mitten men helheten var så grym. Kände mig inte osäker EN ända gång. Kan inte änns minnas när jag sist kände mig helt säker på honom i hoppningen.
 
Han var så fin idag, började dock inte så bra för när jag kom upp på paddocken bara blåste han upp sig och gick runt och stirrade på allt. Trodde då att han tittade på hindrena som stod framme, visade sig snabbt att det sprang ett rådjur bara några meter ifrån paddocken. När det hade försvunnit så coolade han ner sig och hoppade så jävla bra! 
 
 
 
/ Ebba
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0