De senaste dagarnas aktivering

I onsdags var jag ute på en tur med Ebba, körde alla gångarter och hoppade även naturhinder. Helt sjukt hur kul det är att hoppa i skogen! Sigge kändes väldigt pigg och framåt, hela veckan har han haft enormt mycket energi, vilket självklart är roligt att se!
 
Igår stod det hinder uppställda då Ebba hade hoppat, så jag tog tillfället i akt att ta några språng med Sigge också. Trots att det regnade väldigt mycket så blev han riktigt fin i slutet, de sista spången kändes hur bra som helst!
 
 
Idag blev det en tvåtimmars runda med Johanna, sista gången. Lite sorgligt att behöva lämna alla fina ridvägar, men det får bli bra minnen istället. Vi travade och galopperade nästan hela tiden, så fort underlaget tillät. Väl på galoppsträckan drog vi på som bara den, var länge sedan jag galopperade så fort! Hästarna fick knappt vila någoting och ändå var Sigge knappt trött när vi kom tillbaka till stallet. Ja, nu kan jag nog säga att hästen har fått upp sin kondition.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0