Lilla Enter & Di Rossi

 
Blev inget bad, vädret var inte på min sida idag.. Får hoppas på att det är lite mer soligt imorgon. 
Enter fick jobba på paddocken i skritt i ungefär 25 minuter. Förvånas att han är så följsam och mjuk fast än jag inte ridit "dressyr" på veckor. Han protesterar inget heller utan gör det jag ber om. Min bästa häst! Imorgon får han gå på en stubb om den inte är allt för mjuk. 
 
Rossi då. Alltså jag har nog ALDRIG ridit en så jobbig häst. Skritten och traven var han fin och så men i galoppen. Galen! Satt med hans huvud i famnen ungefär hela tiden. Luftsprång hit och dit med massa huvudslängningar. Rossi är ju bara 5 och har inte alls den bärighet eller ork för att klara av att bära sig själv i en hygglig form men det kommer. 
 
Ska ju rida honom imorgon också och då tänkte jag rida över lite bommar i trav och galopp, får se om jag kanske tar något skutt också. 
 
 
Di Rossi 
 
/Ebba

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0