11 april

 
Bloggen ekar tomt från mig denna vecka, det är skit kul på Rocklunda men jag är ju rätt död på kvällarna efter en heldag på Rocklunda och sen ut till Enter. Till nästa vecka ska jag försöka göra några tidsinställda inlägg så det inte blir helt tomt. 
 
Idag longerade jag Enter lite, tio minuter max i alla gångarterna. Inget arbete utan bara i grimman och syftet var bara att han skulle springa av sig lite. Avslutade med att lägga upp tre tunnor på rad som är kanske max 50 centimeter höga. Som jag tänkte träna att Enter skulle gå över utan att bli nervös. Det fanns inget att träna på. Gick med honom mot dem, började själv jogga mot dem och han bara hakade på och hoppade dem som inget. Förut har han vägrat gå över dem där även om jag går med honom. Kunde till och med ha honom på en volt i trav och han hoppade över dem. Duktig häst! 
 
När jag kom ut till stallet så låg det två vhs-band utanför min box. Enters gamla ägare hade varit förbi med två filmer på Enter när han tävlar. En från Jägersro och en från Täby. Den från Täby vet jag att han vinner. Gud va kul. Alltid velat se någon film från när han gått ett lopp. Om vår gamla vhs-spelare funkar ska jag kolla på dem ikväll. 
 
 
Enter idag.
Imorgon börjar jag 07.15. Ska rida tillsammans med Lena. Har inte ridit på snart tre veckor och det första jag ska göra är att rida tillsammans med Lena. Hoppas jag inte suger allt för mycket. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0