13 april

 
Idag red jag min fina häst igen för första gången på snart tre veckor. Super kul även om det bara blev skritt. Red ut tillsammans med Cissi och Lena i duggregnet. Hela morgonen fram till strax efter lunch så kom det snöblandat regn här så var inte direkt taggad på att rida men jag bet i det sura äpplet och red ändå. 
 
Vi hade tänkt att rida ner bakom Klinta IP på en lite kortare runda men sen när vi väl var där nere så fortsatte vi på en grusväg och försökte hitta nya vägar. Lena är verkligen expert på att hitta nya så hon var verkligen lyrisk över att vi visade henne denna väg. Enter var på hugget och trampade på jätte mycket. Han klev på väldigt mycket med bakbenen men tror det bara var för att han var lite spänd över att vara ute nu när han stått så länge. 
 
Vi var ute i en timme och det var hur kul som helst att rida igen även om det bara blev skritt. Imorgon ska jag rida igen och rider då med Cissi igen. Kanske blir lite trav imorgon, vi får se hur han känns. Hatar igångsättningar, helst av allt vill man ju bara starta upp där man var förut. Speciellt nu när man kan rida på paddocken. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0