22 april 2013

Idag hade jag ingen som helst idé på vad jag skulle göra med Sigge, visste bara att jag skulle göra någonting. När jag kom ut till stallet så låg det tre olika bomövningar upplagda på paddocken och Annelie gick igenom dem så det fick bli dagens aktivitet!
 
 
Hade inga som helst förväntingar på att Sigge skulle ha någon bra form eller gå särskilt bra. Började värma upp och han kändes som vanligt, lunkade på lite med huvudet uppe i vädret. I galoppen gjorde jag en övning som jag har fått träna lite på under hoppträningarna hemma, att göra en volt och sedan öka ut ur den. I lördags gick det inge vidare men idag gick det mycket bättre, han höll igång och ökade bra tyckte jag. Självklart så var det inte perfekt, men får ta ett steg i taget känner jag, kan lägga på mer saker under träningarna och kanske var lite noggrannare då jag kan få tips och hjälp hur jag ska göra. Då kom han igång rätt bra tyckte.
 
 
Sedan gick jag över till att galoppera över två bommar som låg på en linje med 17 meter mellan, normalt 5 galoppsprång. Inga som helst problem, försökte tänka på en del saker som jag fått i läxa och det hjälpte faktiskt! Varierade mellan att länga och rida på 4 galoppsprång och korta för att rida på 6 galoppsprång. Jösses vad fin han var vissa gånger och vad han lossnade. Kunde verkligen få ihop honom och formen var inte så dålig den heller måste jag säga. Så bra som han gick idag har han inte gått på ett tag, när jag har ridit helt själv utan tränare vill säga. Så jag är supernöjd över honom och gissa vem som har ont i benen nu...
 
GRYMT TAGGAD TILL TÄVLINGEN 1 MAJ!!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0