4 april

 
Det är sjukt vilket väder vi har nu, så skönt och vårkänslorna är verkligen på G. Gick upp på paddocken för att kolla hur den var idag och den är verkligen på gång. Visst det är mycket snö kvar på den, men ge det en vecka med detta väder så är den nog ridbar igen. Grymt, om man hade en häst att rida. 
 
Enter var återigen feberfri och stod ute på stallplanen och borstade i sköna vårsolen. Han har typ kommit in i en ny fällning för jag fick av hur mycket päls som helst när jag stod med ryktstenen. Han verkade iallafall tycka att det var skönt att få av den lösa pälsen.
 
Efter borstningen smörjde jag alla mina träns. 6 stycken och ett hackamore. Gick faktiskt rätt fort och det var inte så tråkigt när man stod ute i solen med Enter som kom och hälsade på några gånger vid hagstaketet. 
 
 
Mamma ringde för att rådfråga med vår veterinär om Enters öga eftersom det inte blir bättre. Så imorgon blir en tidig morgon för veterinären skulle komma redan halv åtta och titta på Enter. Hon trodde att det möjligen kunde vara hål på hornhinnan. Hoppas på det bästa.
 
/ Ebba 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0