Ännu en fin häst!

Idag fick jag faktist rida en häst till. Efter träningen med Sigge fick jag frågan om jag ville prova att rida en av Annelies hästar. En sådan chans tackar jag absolut inte nej till! Jag fixade klart i stallet och med Sigge och gick sedan ut till paddocken igen. Fick hoppa upp på hennes jättestora häst och red lite. Snacka om skillnad jämfört med Sigge. Skutt, som han kallas, är betydligt känsligare och mer välriden. Maffigt att sitta på en så duktig häst! Kom på mig själv flera gånger att ge lite för mycket och stora hjälper, men fick tänka mycket på det. Annelie sa vad jag skulle göra och ibland fick vi till det. Vet inte riktigt hur det såg ut men för mig, med mina kunskaper så är jag nöjd och tyckte det kändes bra, speciellt med tanke på att det var första gången.
 
Ja ni kan ju tänke er hur mycket jag pratade i bilen på väg hem sen, efter att ha fått rida Annelies superfina häst och haft ett otorligt bra pass med Sigge och var helt lyrisk. Hade gärna velat haft det på film. Till nästa träning ska jag nog försöka få med någon som kan filma/ta kort.
 
Efter att ha spenderat många, välbehövliga, timmar i stallet ska jag nu ta tag i biologin som ligger över mig, om jag någon gång kan släppa dagens båda roliga, lärofyllda och underbara ridpass.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0