Dressyr

Även idag blåste det en del när jag var ute i stallet så fick hoppa över travbanan även idag. Istället fick det bli ett pass på paddocken där vi tränade på galoppombyten, förvänd galopp, temopväxlingar, öppnor, slutor och volter. Lite gott och blandat med andra ord. Då jag tycker det känns som om jag har tappat allt vad gäller dressyr de senaste två veckorna, så förväntade jag mig inte att det skulle gå så bra idag. Hade hela tiden i huvudet att hitta på något nytt för att aktivera och sysselsätta Sigge. Han kom igång av temopväxlingarna men kräver att hela tiden bli aktiverad för att jobba, inte det minsta gratis här inte. Av den anledningen blev det så mycket olika saker, han kom loss rätt bra och jag är nöjd över det med tanke på hur det har gått tidigare dagar för mig.
 
 
Efter ridningen fick Sigge äta sitt kraftfoder innan jag släppte ut honom och kvällsfodrade lösdriften. Får se hur det blir imorgon. Ska jag rida så ska jag ut i skogen då det är hoppträning på lördag. Får se hur det blir, ska även träffa Fahrim en stund efter skolan.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0