Efterlängtad ridbar paddock

Äntligen är paddocken ridbar, all snö är borta och när solen har legat på några timmar så är paddocken mjuk och fin. Så idag blev det premiärtur för i år! Hade tänkt att ut och lulla i skogen precis som igår, eftersom Sigge stått i 9 dagar. Men om tre veckor är det tävling igen och lagt upp lite träning med Annelie så idag fick det bli paddocken. Det stod två hinder uppställda med 3-4 galoppsprång mellan, så tog några språng med Annelies hjälp. Hinderna låg bara på 50 cm och det blev inte så många språng, men kände att det räckte.
 
Fick tänka på att komma in rätt då det blev en rätt snäv sväng in då det inte går att rida längst ut i kanterna än. Så fick planera vägen och hålla emot på ytter. Skulle rida på fyra galoppsprång så fick hålla ihop lite för att få fyra jämna. Trots allt jag och Sigge har jobbat med under vintern och att vi ändå har hoppat mer än vi någonsin har gjort under en vinter, så har vi massor att jobba med. Formen var inte den bästa idag. Ridpasset blev inte så hårt, jag kände mig trött då jag kom hem från Qatar igår och till en början kändes Sigge också lite seg i kolan, men det blev betydligt bättre sen.
 
Nu taggar jag som tusan inför våren och alla träningar, har gett mig tusan på att Sigge ska bli riktigt fin. På några månader har han satt en del muskler, rest lite i ryggen och är betydligt finare i kroppen, så nog sjutton ska han kunna bli ännu finare med rätt träning så!
 
På onsdag eller tordag drar första hoppträningen igång hemma för i år, hur roligt som helst!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0