Fabrina

 
Förlåt för att det inte blev någon bloggning igår, men jag hamnade hemma hos Zandra och sov kvar där. Idag följde jag med henne till stallet där hennes sköthäst står, inte alls långt ifrån vårt stall. Eftersom jag inte har ridit på en och en halv vecka nu så sa hon att jag fick komma ut dit och rida. 
 
Fabrina som hon heter är en Noriker och det var längesen jag red en så grov häst, men det var kul endå. Hon är inte i världens form och har en rejäl vinterpäls så det blev mest skritt men även lite trav och galopp. Fick även rida barbacka vilket jag inte gjort på någon månad. Ringrostig med all ridning typ. 
 
Hon var väldigt gungig i sina gångarter men jag antar det blir så när dem är så breda, men man satt iallafall som i en soffa i skritten och traven. Körde lite galopp vilket var skit kul. Fabrina kan inte galoppfattning korrekt då hon egentligen är en körhäst så man får gasa in i galoppen. Hon drog iväg som en kanon och det var rätt maffigt att galoppera på en sån grov häst. 
 
 
 
Fabrina
/ Ebba 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0