Gårdagen

Igår ringde min väckarklocka 05.00 och klockan 6 var jag i stallet. Då lastade vi Annelies hästar och begav oss till Sundbyholm för hopptävling. Tävlingen gick bra och hästarna hoppade fint! Malin Baryard-Johnsson var också med, det var faktiskt en rätt häftig känsla att stå på framhoppningen och sedan hoppar hon bara någon meter ifrån en, otroligt fina hästar hon har! Så det var lite roligt. Ungefär klockan 17 var jag tillbaka till stallet och då stod Sigge på listan.
 
 
Igår blev det konditionsträning för Sigges del (och även för mig). Red till travbanan och körde intervaller. Red inte speciellt många varv utan red fort istället. Jösses vad fin han var. Tränade på att dra på ordentligt för att sedan snabbt kunna fånga upp, svänga snävt och sedan öka fort igen. Nyttig övning, men Sigge har verkligen blivit mycket finare sedan vi började träna på det. Han var så fin min lilla häst och tror konditionen är bättre än jag tror.
 
Tänkte att jag skulle visa lite hur travbanan ser ut, det är ju bara en träningsbana i och för sig.
 
På bilderna ovan ser ni hur en kortsida på travbanan ser ut.
 
Här nedan ser ni långsidan efter korsidan på de övre bilderna:
Den andra "långsidan" inte rak som denna, utan slingrar sig en del. Så det händer lite när man rider där, en del svängar, en liten backe och så, skönt när det inte bara går helt "runt runt" tycker jag.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0