If I could only hold you now

Natten till idag, mellan söndag och måndag, har Sigge fått sova inne, för att ladda inför tävlingen på onsdag. Så när jag kom till stallet började jag med att mocka och sedan fixa maten. Efter det tog jag in Sigge som fick bli longerad i ca 25 minuter med promenad längs vägen både före och efter. Han trampade på rätt bra tycker jag och lyssnade både framåt och bakåt, så det kändes bra. Därefter blev det lite pysse med Sigge, var så skönt att borsta av alla lera på benen för en gångs skull.
 
Har inte så mycket att skriva om, det är supermycket i skolan så drunkar i plugg och i stallet har fokus legat på tävlingen. Imorgon får Sigge vila, då ska allt packas och putsas, Sigge ska få sig en rejäl omgång så han blir fin till onsdagens tävling. Det jag nog mest ser fram emot är att få tävla mot Annelie, hon som annars tävlar höga klasser men nu ska rida en annan häst, spännade att se hur det går. Fast jag och Sigge ska äga ut alla, så akta er ;)
 
För exakt ett år sen, på onsdag, stod jag och Sigge som vinnare i en av klasserna. Vi ska dit och försvara segern!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0